Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Polityka Cookies

Wiatmy na stronie MyFitness.PL

Tel.: +48 600 414 602 Mail: monika@monikalefelic.pl
MyFitness.PL

Zdrowe śniadanie - co jeść, a czego unikać?

Zdrowe śniadanie - co jeść, a czego unikać?

Zdrowe śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, dlatego Warto zatem zadbać, by jeść śniadania, nawet gdy rano nie mamy czasu.  W kilka minut można przygotować zdrowe i pożywne śniadanie, które zapewni nam energię.

Śniadanie powinno zawierać produkty, które dostarczą zarówno łatwo przyswajalnych węglowodanów , jak również węglowodanów dłużej trawionych.  Należy także pamiętać, by w śniadaniu znalazły się produkty białkowe i tłuszczowe.
Warto zwrócić uwagę, by śniadania były urozmaicone i zawierały produkty: zbożowe, produkty dostarczające białka zwierzęcego i roślinnego, dobrej jakości tłuszcze oraz warzywa lub owoce.

wybieraj pieczywo pełnoziarniste, płatki zbożowe: żytnie, jęczmienne i owsiane , Musli najlepiej przygotowane samodzielnie, suszone owocowe, orzechy, migdały, które Dostarczają cennych dla zdrowia wielonienasyconych i jednonienasyconych kwasów tłuszczowych oraz składników mineralnych i witamin ! 

Staraj się ograniczyć pieczywo pszenne, które dostarcza cukrów prostych.

Pamiętaj, że Produkty zbożowe to źródło węglowodanów złożonych, błonnika oraz witamin z grupy B !
do każdego śniadania włącz warzywa lub owoce !
Doskonałym wyborem na śniadanie są jaja : na miękko, na twardo, sadzone, możesz z nich przygotować : omlet, jajecznicę.

Najlepsza na śniadanie jest według mnie owsianka
Płatki owsiane mają wiele właściwości. Dzięki cennym składnikom odżywczym  wspomagają pracę jelit, obniżąją poziom cholesterolu, Ponadto są dobrym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych i błonnika.

Mój ulubiony przepis na owsiankę to : owsianka z duszonymi śliwkami z cynamonem, przypruszona kakao, z dodatkiem jogurtu naturalnego.
zamiast śliwek możemy dodać : maliny, banany, gruszki, borówki,
duszone jabłka ..
koniecznie odrobinka miodu, garść orzechów, daktyli, tartych migdałów..

( źródło zdjęć:  https://www.freepik.com/free-photo/tasty-healthy-oatmeal-porridge-with-berry-flax-seeds-nuts-healthy-breakfast-fitness-food-proper-nutrition_6963579.htm#query=healthy%20breakfast&position=10&from_view=search, https://www.freepik.com/free-photo/top-view-oatmeal-bowl-with-raspberries-blueberries_13107420.htm#query=healthy%20breakfast&position=43&from_view=search )



apple-slices-with-dates-almonds
banana milshake
top-view-oatmeal-bowl-with-raspberries-blueberries
tasty-healthy-oatmeal-porridge-with-berry-flax-seeds-nuts-healthy-breakfast-fitness-food-proper-nutrition